Online kutak rezervisan za geografiju na malo zanimljiviji način!

Ova pravila garantuju da ćete odgajiti pravog malog genija

Oni se vode drugačijiim principima od onih na koje smo navikli, ali zbog tih pravila, deca izrastaju u samouverene i uspešne ljude.

Ovo je 6 zlatnih pricipa:

Igračke nisu neophodne

I dok smo navikli da decu „zatrpavamo“ igračkama i garderobom, u Japanu to nije slučaj. Oni smatraju da dete može da se zabavi i bez njih. Praksa je da roditelji sa decom provode vreme praveći razne improvizovane igračke od materijala koje svi već imamo u kući, poput sunđera, praznih flaša, čaša, slamčica i slično.

Samostalni od malih nogu

Roditelji u Japanu trude se od što ranijeg detinjstva nauče dete da bude nezavisno. Na primer, oni uče svoje dete da ide u školu bez pratnje, nikada im ne rešavaju domaće zadatke i slično. Sve to, objašnjavaju psiholozi, podstiče razvoj nezavisnosti kod deteta, ali i jača njegovo samopouzdanje.

Svo slobodno vreme provode sa decom

 U Japanu porodice redovno ručaju i večeraju zajedno, razgovaraju i prepričavaju jedni drugima šta im se dogodilo tokom dana. Te porodične priče za stolom često se ponavljaju i tako se detetu usađuje osećaj pripadnosti i identiteta, kao i važnost verbalne komunikacije.

Dete je često uključeno u pripremu hrane i na taj način uči o zdravim navikama i pripremanju obroka od najranijih nogu.

Puno razumevanja

Većina porodica u Japanu veruje da roditeljstvo treba da bude zasnovano na osećajnosti i razumevanju. Podizanje glasa na dete u Japanu je jednako svim drugim, oštrim kaznama.

Ako dete nije dobro, mama i tata ga kažnjavaju pogledom ili gestom neodobravanja.

Na primer, ako dete polomi igračku, roditelj će reći „pogrešio si“, a ne „polomio si igračku“. Japanci naglašavaju važnost dela, a ne funkcionalnost predmeta. Zato deca od ranog detinjstva uče da budu svesna svega u svakoj situaciji i da vode računa o svemu oko sebe.

Empatija je važna

Osim vaspitanja koje dolazi iz kuće, u Japanu se dosta ulaže i u obrazovni sistem. Tamo školska godina traje 210 dana, a do 4. razreda ocene ne postoje, jer oni stavljaju manire ispred znanja. Njihov cilj u prve 3 godine je da razviju karakter svoje dece i uspostave dobre manire, a ne da ocenjuju njihovo znanje. Oni uče kako da budu velikodušni, empatični i saosećajni.

Odgovrni od malena

Takođe, praksa je i da deca sama čiste svoju školu. I dok škole u ​​ostatku sveta zapošljavaju domara i higijeničarke da održavaju školu urednom, u Japanu to nije slučaj. Tamo su učenici odgovorni za čistoću učionica, kafeterija, pa čak i toaleta, pa tako uče da poštuju svoj i rad drugih, ali i razvijaju kolektivni duh.

Švrćkanje.rs / Foto:Unsplash

NE RPOPUSTITE:



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pratite nas i ovde: