Ovaj muzej je dobar podsetnik da neke ideje ipak treba da ostanu samo ideje
Muzej se nalazi u Švedskoj, a osnivač je Semjuel Vest. Zahvaljujući njemu imamo priliku da zavirimo u pravu zbirku neuspešnih proizvoda i usluga iz celog sveta.
Muzej ima za cilj da destigmatizuje neuspeh i prikaže ga kao sjajnu priliku da naučite iz sopstvenih i grešaka.
„Većina svih inovacionih projekata propadne i muzej prikazuje ove neuspehe kako bi posetiocima pružio fascinantno iskustvo učenja. Svaka stavka pruža jedinstven uvid u rizično poslovanje inovacija. Inovacija i napredak zahtevaju prihvatanje neuspeha. Muzej ima za cilj da podstakne produktivnu diskusiju o neuspehu i inspiriše nas da preuzmemo značajne rizike“, stoji na sajtu muzeja.
Ovo su samo neki propali proizvodi:
DeLorean
Automobil sa svojim egzotičnim vratima u obliku galebovih krila bio je jedan od najspektakularnijih inovacijskih neuspeha u istoriji. Prvi prototip je napravljen 1976. godine, kada za ovu vrstu futurističkog automobila nije bilo mnogo konkurenata.
Proizvodnja DeLoreana je kasnila godinama, a konkurenti su sustigli zaostatak. DeLorean je bio na tržištu kao luksuzni sportski automobil. Međutim, sa jako slabim motorom, automobil je bio neverovatno spor. Takođe je bilo teško održavati čistoću, jer je panel od nerđajućeg čelika zahtevao stalno poliranje. Dizajn je bio neobičan i egzotičan, ali je sam kvalitet automobila bio jako loš. DeLorean Motor Company je bankrotirala, ali će automobil zauvek ostati upamćen kao čuveni vremeplov iz filmskog serijala „Povratak u budućnost“.
Harley-Davidson
Brend legendarnog američkog proizvođača motocikala Harley-Davidson snažno je povezan sa „mitom o bajkerima“ – slobodom otvorenog puta, snagom i neustrašivošću. Tokom 1990-ih kompanija je pokušala da iskoristi svoj buntovnički, mačo imidž širenjem svog brenda na druge proizvode. Godine 1996. lansirali su liniju kolonjskih voda. Međutim, proširenje brenda je otišlo predaleko i nije naišlo na dobru reakciju kupaca, pa je kompanija rešila da obustavi proizvodnju.
Microsoft Zune
Godine 2006, Microsoft se suprotstavio konkurenciji Zune-om, koji je nudio sve što je iPod radio, ali sa većim ekranom i FM radio tjunerom. Nažalost, za Microsoft, ovi dodaci nisu bili dovoljni da odvuku ljude od iPod-a koji zavladao industrijom muzičkih plejera.
Čak su im nedostajali izbori za preuzimanje muzike i podrška. Microsoft jednostavno nije iskoristio priliku da ga poboljša.
Nice #Zune #Microsoft #Tech #TheSocial pic.twitter.com/lnrv5VvXdK
— lil lamby long ears (@cutebleats) February 6, 2015
Nokia – N-Gage
Još 2000. godine mnogi ljudi su nosili i mobilne telefone i konzole za igre. Nokia je kombinovala ova dva uređaja u jedan i lansirala N-Gage 2004. N-Gage nije bio neuspeh ideja, već neuspeh u implementaciji. Uređaj je morao da bude rastavljen da bi se promenile igre. A da bi ga koristio kao telefon, korisnik je morao da drži telefon bočno. To je dovelo do njegovog podrugljivog nadimka „Taco phone“.
Osim nedostataka u dizajnu, postojao je i ozbiljan nedostatak dobrih igara. Međutim, postoje tvrdnje da je intenzivan razvoj N-Gage-a pokrenuo uspešnu industriju mobilnih igara u Finskoj. Možda je neuspeli N-Gage na kraju doveo do današnje ludo popularne igre Angry Birds.
Haven’t posted in a while, so here we are
— LittleBigHandheld (@VITAGASM1) July 31, 2022
Recently bought these #N-gage
machine’s
Has some good exclusive games#retrogames #RETROGAMING pic.twitter.com/8bGf1yI5vY
The evil eye
Kada je Google lansirao „pametne naočare“ sa ugrađenom kamerom, glasovnim kontrolama i revolucionarnim ekranom, očekivanja su bila velika. Tehnološki entuzijasti platili su 1.500 dolara za futuristički gedžet, a sva pažnja koju je dobio naterala je sve da pomisle da je reč o potpuno razvijenom proizvodu.
Međutim, to nije bio ništa drugo do skup prototip, koji nije zadovoljavao potrebe svojih korisnika. Tehnologija nije baš funkcionisala. Ugrađena kamera izazvala je zabrinutost u vezi sa pitanjima privatnosti. Ljudima se nije dopala ideja da se snimaju u bilo koje vreme i na bilo kom mestu, a Google Glass je zabranjen na nekoliko mesta. Korisnici su počeli da se nazivaju „Glassholes“.
Muzej neuspeha takođe nudi virtuelne ture i postoji veza na njihovoj veb stranici.
Izvor: Bizlife / Foto: Unsplash